Документи

План роботи методоб’єднання  кафедри природничих наук  на  2015-2016
навчальний  рiк
Засiдання №1
1.Звiт голови методоб'єднання про роботу кафедри за минулий навчальний  рiк.
(Ваколюк Т.М.);
2.Обговорення рекомендацiй  щодо особливостей викладання природничих наук  в 2015-2016 навчальному  роцi.(Сiрман Є.О.);
3.Особливостi нацiонально – патрiотичного виховання на уроках природничого
циклу.(Курганова I.М.);
4.Проектна дiяльнiсть як засiб компетентiсно-орiєнтованого навчання на уроках
бiологiї.(Ваколюк Т.М.).
                                                  Засiдання№2
1.Формування екологiчного мислення  i свiдомостi учнiв шляхом застосування
iнтерактивних методiв i  форм навчання на уроках природничого циклу.
(Ваколюк Т.М.);              
2.Iнтегроване навчання у викладаннi бiологiї.Особливостi  iнтегрованих урокiв.
(Сiрман Є.О.);
3.Науково-дослiднi й творчi лаораторiї школярiв в умовах профiльної освiти.
(Курганова I.М.);
4.Розвиток творчих здiбностей на уроках природничого циклу.(Сiрман Є.О.)
                                                  Засiдання №3
1.Формування в учнiв ключових компетенцiй у процесi  науково-дослідної та
проектної  діяльності  на уроках біології.(Сірман Є.О.);
2.Інтеграційний  аспект викладання біології як засіб формування ключових 
ключових компетентностей  школяра.(Ваколюк Т.М.);
3.Запровадження  інтерактивних  методів  у особистісно- орієнтованому
навчанні. (Курганова І.М);
4.Інтеграція сучасних педагогічних методів на основі модульно-розвивальної
технології. (Ваколюк Т.М).
                                        Засідання №4                                                                       
1.Метод проектів як основний вид пізнавальної діяльності  на уроках біолгії.
(Ваколюк Т.М.);
2.Цікавість як один  із шляхів мотивації на уроках  біолгії.(Сірман  Є.О.);
3.Розвиток критичного мислення на уроках природничого циклу .
(Курганова І.М.);
4.Проблемне навчання  як засіб підвищення мотивації під вивчення біолгії.
(Сірман Є.О.).


Протокол №1
засідання шкільного методичного об’єднання  вчителів суспільних дисциплін
закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Вінницької міської ради»
                                       від   27серпня  2015 року .
Присутні: вчителі кафедри природничих  наук.
Порядок денний:
1.Звіт голови методоб’єднання про роботу кафедри за минулий навчальний рік
(Ваколюк Т.М.);
2.Рекомендації  щодо особливостей викладання природничих дисциплін в 2015-
2016 н.р.(Сірман  Є.О.);
3.Особливості  національно-патріотичного виховання  на уроках природничого
циклу.(Курганова І.М.);
4.Проектна діяльність як засіб компетентісно-орієнтованого навчання на уроках
природничого циклу.(Ваколюк Т.М.).
Слухали:
1.Голову методоб’єднання Ваколюк Т.М.,яка на основі звіту про роботу кафед-
ри  запропонувала вважати задовільною.
2.По другому питанню виступила Сірман Є.О. Вона звернула увагу на особли-
вості  викладання геграфії в 2015-2016.Вона розповіла про особливості викла-
дання геграфії у 7 класі.Головною метою вивчення геграфії  у 7 класі є форму-
вання  геграфічних  знань про природу материків та океанів,їх цілісість і ди-
ференціацію,про населення та  його  життєдіяльність у різних прирдних умовах.
У програмі передбачено багато досліджень,виконання та оцінювання  яких
здійснюється вибірково. Для ефективного процесу навчання необхідною умо-
вою є  використання підручників,  атласів та географічних карт. Необхідну ін-
формацію для практичних робіт, досліджень,  навчальних проектів можна отри-
мати за картографічними,  енцеклопедичними  джерелами  та використовуючи
Інтернет-ресурси.
3.По третьому питанню виступила  Курганова І.М.  Шкільна геогрфія  відіграє
значну роль у вихованні патріотизму.Шляхами  реалізації  патріотичного ви-
ховання в процесі навчання  має стати: 1.Відбір змісту навчального матеріалу
й посилення його українознавчої спрямованості;2.Формувння  національної
свідомості, прищеплювання шанобливого ставлення  до традицій і звичаїв ук-раїнського народу;3 Максимальне використання  виховного потенціалу шкіль-
го  краєзнавства;4.Формування в учнів уявлень про досягнення  України вгалузі
науки,техніки,  культури.
4 По четвертому питанню виступила Ваколюк Т.М.Вона поділилась досвідом
створення проектів з екології.
Постановили:
1.Продовжити  роботу кафедри щодо патріотичного виховання школярів;
2.Розвивати творчу ініціативу  школярів і  вчителів;
3.Розширити  межі використання проектної діяльності.
                                     Голова засідання:  Ваколюк Т.М.

                                      Секретар: Сірман Є.О.


Протокол №2
Засідання  шкільного методичного об’єднання вчителів природничих дисциплін
закладу «Загальноосвітня школа I-III ступенів №5 Вінницької міської ради»
                           від 15 жовтня  2015 року.
Присутні: вчителі кафедри  природничих наук.
Порядок денний
1.Обговорення взаємовідвідувння  уроків вчителів кафедри природничих наук.
Слухали :
1.По першому питанню виступила голова методичної асоціції  Ваколюк Т.М.
Вона відвідала урок в 9-Б класі. Урок на тему «Національний та етнічний склад
склад населення України» провела Сірман Є.О.Під час проведеня  уроку клас
був поділений на окремі  групи. Дослідницька група за статистичними даними
проводила дослідження-зміну національного складу населення з 1930 року.
Друга група проводила дослідження по співвідношенню національного складу
населеня в різних областях Ураїни. Третя група опрацьовувала статтю 10 Конс-
титуції України. Вони розповіли про права та гарантії для представників різних
національностей. Через 10 хвилин групи  розповіли про результати досліджень.
Під час уроку було обговорено питання двомовності. Між учнями відбувся дис-пут .
2.Виступила завуч школи Чорна А.І. Вона відвідала урок  Курганової І.М. в 11
класі .Урок був проведений на високому методичному рівні. Ірина Михайлівна
на початку уроку створила проблемну ситуацію за допомогою відеорепортажу.
Під час проведення уроку здійснювався зв’язок навчального матеріалу з реалія-
ми життя ,показ практичного значення  економіки  для українського ринку.
Теоретичний  матеріал  був розказаний логічно,системно,послідовно, доступно.
Постановили:
1.Продовжувати взаємовідвідування уроків між вчителями кафедри.
2.Розробити методику використання відеорепортажів  на уроках природничого
циклу.



Голова  засідання       Ваколюк  Т.М.
Секретар                      Сірман  Є.



Протокол №3
Засідання шкільного методичного об’єднання  вчителів природничих наук закладу «Загальноосвітня школа I-III ступенів №5 Вінницької міської ради» від
22 жовтня 2015.
Присутні:
Вчителі кафедри природничих наук.
Порядок денний:
1.Формування екологічного мислення і свідомості  учнів шляхом застосування
інтерактивних методів і форм навчання на уроках природничого циклу.
(Ваколюк Т.М.).
2.Інтегроване навчання у викладанні біолгії. Особливості інтегрованих уроків.
(Сірман Є.О.).
3.Науково-дослідні  й творчі лабораторії школярів в умовах профільної освіти.
(Курганова І.М.).
4.Цікавість як один із шляхів мотивації навчання на уроках біології.
(Сірман Є.О).
Виступили:
1.По першому питанню виступила Ваколюк Т.М. Екологічне виховання має міжпредметний  характер та є безперервним процесом, який здійснюється протягом усього життя людини. Можна відокремити три рівні екологічного
виховання. Перший  рівень-емоційний. Це виховання та розвиток любові до
природи. Він починається з раннього дитинства. Тут велику роль відіграють
батьки та інші дорослі, які оточують дитину. Другий –настанова на активну
життєву позицію з  питань охорони природи  й раціональної взаємодії з нею.
Третій-науковий.
2.По другому питанню виступила Сірман Євгенія Олександрівна. Вона розпові-
ла, що інтегроване  і  інтерактивне навчання –це навчання занурене у спілку-
вання. Його підгрунтям є принципи особистісно-орєнтованого навчання, безпо-
середньої участі кожного учасника занять у пошуку способів розв’язання проб-
лем. Суть інтегрованого навчання  у співнавчанні. Учитель лише виконує роль
організатора процесу  навчання .Методи   й техніки  особистісно  орієнтованого
навчання: метод проектів, логічні ланцюжки, розгляд проблемних ситуацій,нес-
тандартні  уроки  з елементами гри.
3.По третьому питанню виступила Курганова Ірина Михайлівна.Вона звернула
увагу на те, що творчі лабораторії вирішують багато педагогічних завдань. Реа-
лізація учнями  дослідних і практичних завдань,учні виконують проекти, ви-
робляють навички контактів із зовнішнім світом, розвивають творчу думку та навички роботи  з джерелами інформації. Реалізовуючи проект,учні виявляють
найрізноманітніші здібності , набувають сил , упевненості, а ситуація успіху
може стати відправною точкою для подальшого зростання у власних очах, учні
навчаються відстоювати власну думку.
4.По четвертому питанню виступила  Сірман Є.О. Вона розповіла, що головним
завданням   зацікавленості учнів є формування цільових мотивів ,що дають змо-
гу прищеплювати навички, завдяки яким людина буде керуватиме  своєю пізна-
вальною  активністю. Щоб  розв'зати цю проблему, вчителю порібно організу-
вати  роботу з учнями за такими напрямками: правильно організувати цільову
настанову, підвищувати  темп уявних операцій, звернути увагу на глибину й
чіткість їх  усвідомлення, зорове уявлення фактів, визначення головного у прос-
тому, установлення причинно-наслідкових  звязків.


Постановили:
1.Забезпечити екологічне мислення  на уроках природничого циклу.
2.Створити творчі лабораторії.
3.Підвищувати  рівень зацікавленості учнів  до уроків  природничого циклу.

                                          Голова засідання  Ваколюк Т.М.

                                           Секретар    Сірман  Є.О.




Протокол № 4
засідання шкільного методичного об’єднання вчителів природничих наук
закладу « Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Вінницької  міської ради»
від 04 січня 2016 року
Присутні: Вчителі природничих наук.


Порядок денний:
1.Розглянути  календарні плани і календарні плани індивідуального нав-
чання на ІІ семестр 2015-2016 н.р.
2.Формування ключових компетенцій  у процесі науково-дослідної та проектної
діяльності на уроках біології.(Сірман Є.О.);
3.Інтеграційний аспект викладання біології як засіб формування ключових ком-петентностей   школяра (Ваколюк Т.М.);
4.Запровадження інтерактивних методів у особистісно-орієнтованому навчанні.
( Курганова І.М.);
5.Інтеграція сучасних педагогічних методів на основі модульно-розвивальної
технології.( Ваколюк  Т.М.).

Виступили:
1.По першому питанню виступили  вчителі кафедри природничих наук. Було
розглянуто календарне планування на ІІ семестр 2015-2016 н.р. Також  було
розглянуто та схвалено на засіданні методоб’єднаня  календарно-тематичне
планування учнів , які знаходяться на індивідуальному навчанні. Це такі учні:
Кіщук Серафим учень 7-В класу –географія (вчитель Курганова І.М.), біологія
( вчитель Курганова І.М.), хімія ( вчитель Курганова І.М.), ОБЖ ( вчитель
Дзіс К.П.); Яценко Денис учень 6-В – біологія (вчитель Ваколюк Т.М.),геогра-
фія ( вчитель Ваколюк Т.М.), ОБЖ ( вчитель Дзіс К.П.); Щербатюк Вадим
учень 7-А класу- географія (вчитель Сірман Є.О.), біологія  (вчитель Ваколюк
Т.М.), хімія ( вчитель Руденко Б. М.), ОБЖ (вчитель Руденко Б.М.); Шафрансь-
кий Богдан учень 9-Б класу- біологія (вчитель Сірман Є.О.), географія (вчитель
Сірман Є.О.), ОБЖ (вчитель Руденко Б.М.), хімія ( Руденко Б.М.).

2.По другому питанню виступила Сірман Є.О. Вона розповіла про особливості
науково-дослідної та проектної діяльності на уроках біології. Пропоновані проекти на уроках дають змогу ,ураховуючи творчі здібності і особисту мотива-
цію, відповідально підходити до розв’зання  різноманітних проблем. Також проект дає можливість допомогти молодій людині  увійти в доросле життя, зрозуміти ціннисть спілкування, вміння аналізувати, робити висновки.
3.По третьому питанню виступила Ваколюк Т.М. Вона розповіла, що ключові
компетентності формуються на технологічному рівні, якщо:
а) маємо чітко задану мету, тобто представлені поняття, операції та діяльність
тих. хто навчається, способи досягнення цієї мети;
б)зміст, що вивчають учні, представлений у вигляді системи пізнавальних і практичних завдань, орієнтовної основи та способів їх виконання;
в) встановлено досить жорстку послідовність, логіку, певні етапи засвоєння теми;
г) вказано способи взаємодії учасників навчального процесу на кожному етапі;
д) учитель використовує оптимальні засоби навчання;
ж) забезпечується мотивація діяльності вчителя й учнів;
з) визначено межі алгоритмічної та творчої діяльності вчителя.
4. По четвертому питанню виступила Курганова І М. Модель особистісно орієнтованого підходу до навчання має грунтуватися  на принципах пізнаваль-
ної психології:
а) навчання через самостійні відкриття;
б) активна участь у процесі навчання;
в) адекватне оцінювання власних досягнень.
В умовах стрімкого потоку інформації, яка обрушується на кожного учня ,
учитель повинен бути майстром ,щоби підтримувати стійкий інтерес дітей до навчання .Тому він має розвивати пізнавальну активність школярів, пропо-
нуючи  їм завдання, які відповідають індивідуальним схильностям. В особисто
орієнтованому навчанні змінюється режисура уроку. Учні не просто слухають
розповіді , а постійно співпрацюють з учителем у режимі діалогу , вислов-
люють  свої думки , діляться своїм розумінням змісту, обговорюють те, що
пропонують  однокласники, з допомогою вчителя ведуть відбір змісту,закріп-
леного науковим знанням.
5.По п’ятому питанню виступила Ваколюк Т.М. Вона розповіла .що модульна
технологія-це технологія, в якій мінімальною одиницею навчального процесу
є цикл уроків –модуль- як окрема тема в навчальній програмі. Декілька модулів
створюють блок. Модуль уроку-відрізок навчального часу, призначений для
досягнення тільки однієї локальної мети. Існує, в основному, п’ять різних модулів: організаційний, повторення, вивчення нового матеріалу, контроль,
корегувння.


Постановили:
1.Схвалити календарне планування на ІІ семестр 2015-2016 року.
2.Забезпечити  розвиток науково-дослідної і проектної діяльності на уроках
природничого циклу.
3.Створити модульну форму навчання   на уроках природничого циклу.



                                                           Голова засідання    Ваколюк Т.М.

                                                            Секретар    Сірман Є.О.



       Протокол № 5
 засідання  шкільного методичного об’єднання  вчителів природничих наук
закладу « Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Вінницької міської  ради»
від 02. 02.2016 року.

Присутні: Вчителі природничих наук.


Порядок денний:
1.Розглянути ущільнення  програм предметів природничого циклу.


Виступили:
1.Вчителі кафедри природничих наук.


Постановили:
1.Ущільнити наступні теми:
Біологія
а) 6 клас- « Рослини», «Різноманітність рослин»;
б) 7 клас-« Процеси життєдіяльності тварин», « Поведінка тварин»;
в) 8 клас-«Риби»,  «Земноводні», «Плазуни», « Ссавці».
г) 9 клас-« Виділення», « Ендокринна регуляція»,  « Розмноження та розвиток
людини», « Нервова регуляція функцій організму», «Сенсорні системи».
д)10 клас- «Цитоплазма клітин», « Клітина як цілісна система», «Неклітинні 
форми  життя», « Одноклітинні організми».
ж) 11 клас-«Індивідуальний  розвиток організмів»,  « Популяція. Екосистема.
Біосфера», «Основи еволюційного вчення».


Географія
а) 6 клас-«Атмосфера», « Гідросфера», «Біосфера».
б) 7 клас-« Австралія», « Північна Америка», «Євразія», «Океани».
в) 8 клас-«Внутрішні води», «Грунти і земельні ресурси », «Зона лісостепу», «Зона степу», «Використання природних ресурсів, природних умов та їх  охорона в Україні » .
г) 9 клас- « Географія своєї області».
д) 10 клас- « Галузевий склад господарства», « Країни Європи», « Країни Азії»,
«Країни  Північної Америки», «Країни Латинської Америки», «Країни 
Африки».

Хімія
а) 7 клас- «Кисень», « Вода».
б) 8 клас- « Основні класи неорганічних сполук».
в) 9 клас-« Роль хімії в житті суспільства».
г) 10 клас- « Металічні  елементи та їх сполуки».
д) 11 клас- « Органічні сполуки».

Природознавство
а) 5 клас-« Земля- планета Сонячної системи», « Планета Земля, як середовище
життя організмів».



                                                             Голова засідання:  Ваколюк Т. М.
                                                               Секретар: Сірман Є.О

Немає коментарів:

Дописати коментар